Patru obstacole care vă sabotează somnul

28 martie 2020, ora 09:00, in categoria Sanatate

 

Lipsa somnului poate duce la pierderi de memorie, la obezitate, hipertensiune şi chiar depresie. De aceea, este important să cunoaştem lista cu cei mai aprigi inamici care ne pot sabota odihna.

O cină bogată în proteine şi carne roşie

Preparatele culinare pe bază de carne roşie pot să vă afecteze grav digestia înainte de a merge la culcare, însă acelaşi efect îl poate avea şi consumul unor porţii mari de carne de pui sau de porc. Nu trebuie să evitaţi total consumul de proteine seara, dar asiguraţi-vă că mâncaţi porţii cât mai mici de carne de curcan sau iaurt.

Muncă la pat

Ştiţi sentimentul acela de gol în stomac ce apare în momentul în care realizăm că este duminică seara şi avem o mulţime de lucruri de rezolvat în săptămâna ce urmează? Ba mai mult, unii dintre noi chiar încep să-şi rezolve o parte din lucruri din pat?! Ei bine, specialiştii spun că acest obicei poate cauza insomnii deoarece creierul începe să asocieze stresul acumulat prin lucru cu acest spaţiu de odihnă reprezentat de pat. Astfel, insomnia va fi generată de o stare de nelinişte pe care creierul o capătă de la activităţile care în mod obişnuit nu ar trebui “aduse” în pat.

Efort fizic înainte de culcare

Medicii susţin că exerciţiile fizice înainte de culcare nu sunt tocmai indicate, putând cauza insomnie. Aceştia argumentează teoria pe baza faptului că exerciţiile fizice măresc temperatura corpului, iar creierul va înţelege că nu este acel moment al zilei în care trebuie să dormim. Astfel, nevoia de somn va fi amânată până când temperatura în corp va scădea. Este recomandat ca exerciţiile fizice să fie făcute cu cel puţin două ore înainte de ora de somn.

Lumina calculatorului sau a telefonului

Mai multe studii au arătat că lumina de la ecranul calculatorului, laptopului, tabletei sau telefonului îndepărtează starea de somn. Specialiştii au pus acest lucru pe seama faptului că ochii rămân alerţi şi cu greu reuşim să ne liniştim mintea. Cel mai indicat înainte de somn este să înlăturăm toate gadgeturile şi să micşorăm nivelul de lumină din locuinţă.

“Oricine poate evada în somn; atunci când visăm suntem cu toţii genii; în vis, măcelarul şi poetul sunt egali.”, Emil Cioran

 

SURSA:www.ziarulring.ro                   PRELUAT INTEGRAL DE :  Mihaela Dobrescu

 
Te invitam sa dai un like paginii de Facebook Jurnalul de Drajna: