Ce fac milionarii cu insulele părăsite pe care le cumpără?

1 septembrie 2015, ora 11:30, in categoria Financiare, Imobiliare

Insulele părăsite sunt o atracție pentru milionarii excentrici, dispuși să investească mult pentru a-și face o nouă casă sau o nouă afacere. Aceștia sunt dispuși să plătească sute de mii de euro pentru achiziție și zeci de milioane de euro pentru amenajare. Ei devin astfel o parte din istorie, fiind proprietarii unor zone care odinioară apărau orașe întregi, produceau mașini în vremuri în care acestea erau apanajul celor bogați sau locuri unde își alinau durerea cei bolnavi.

Ce fac milionarii cu insulele părăsite pe care le cumpără?Insula Poveglia, de lângă Veneția, este una dintre insulele părăsite care au primit o atenție deosebită. Două companii se luptă pentru a cumpăra locul care, până acum 80 de ani, era un punct crucial în funcționarea zonei. Cele 7,5 hectare de pământ încojurat de ape au funcționat ca un post de apărare pentru Veneția precum și ca un loc de carantină pentru navele care ajungeau acolo în secolele XVIII și XIX. Ulterior, în secolul XX, pe insulă au funcționat un spital, un azil și o închisoare, precum și clădiri de locuit și spații de birouri pentru toți cei care lucrau în zonă. Legenda spune că insula este bântuită de sufletele chinuite ale persoanelor bolnave de ciumă, care ar fi fost îngrijite până la moarte de personalul medical de pe insulă.

Insula bântuită, motiv de dispută între investitori

Aceste zvonuri nu par să îi sperie pe investitori. Mai mulți oameni de afaceri s-au constituit într-o asociație care a luat numele insulei: Asociația Poveglia. Aceasta a oferit 160.000 de euro pentru a prelua insula în leasing, pe o perioadă de 99 de ani. Dacă acest lucru ar fi posibil, asociația vizează înființarea unei școli de navigație sau de arheologie. Dar toate aceste planuri au fost zădărnicite de omul de afaceri italian Luigi Brugnaro, care a supralicitat fabulos, oferind direct 513.000 de euro. Acesta nu știe încă exact ce va face cu insula, dar este sigur că o va reface pentru a fi vizitată. A anunțat chiar că este dispus să investească 20 de milioane de dolari pentru a renova clădirile abandonate.

„Luigi Brugnare vrea să achiziționeze insula pentru venețieni, împiedicând astfel arabii sau chinezii să cumpere terenul pentru ei înșiși. Omul de afaceri se va consulta cu primarul Veneției precum și cu comunitatea locală pentru a stabili de comun acord ce acțiuni se vor desfășura pe insulă”, a declarat Alvise Sperandio, purtătorul de cuvânt al lui Brugnaro.

Există însă posibilitatea ca oferta generoasă a omului de afaceri să fie refuzată de către statul italian. În acest caz, licitația ar trebui organizată din nou. Se pare că venețienii nu au fost prea încântați de achiziția lui Luigi Brugnare. Drept dovadă, la scurt timp după ce acesta a câștigat licitația, asociația Poveglia a strâns peste 440.000 euro prin donații individuale venite de la 4.000 de sponsori, bani cu care se dorește plasarea unei oferte mai bune decât ar avea Brugnaro, în cazul unei noi licitații.

Dar Veneția este înconjurată de multe insule abandonate, fiecare cu o istorie fascinantă. Declinul lor a început odată cu declinul Veneției, în 1797, când Napoleon a închis mănăstirile, a jefuit bisericile, a strămutat locuitorii și transformat multe dintre insule în garnizoane fortificate. Apoi Veneția a fost absorbită în noul stat italian, în 1866, iar insulele au rămas sub control militar. Treptat însă, și-au pierdut din importanța strategică defensivă. Clădirile s-au prăbușit, iar vegetația a crescut necontrolat. Vântul, marea și nisipurile au desăvârșit eroziunea.

„Nu trebuie să mergi în Amazon pentru a găsi o junglă impenetrabilă. Insulele abandonate ale Veneției se potrivesc perfect acestei descrieri”, arată Maurizio Crovato, jurnalist și scriitor, care a străbătut toate insulele zonei pentru a documenta ruinele pentru cartea „The Abandoned Islands of the Venetian Lagoon” (n.r. Insulele abandonate ale lagunei venețiene).

O insulă întreagă pentru un parc de distracții

Dar rând pe rând, investitorii arată interes pentru aceste insule. O altă companie italiană, cunoscută la nivel mondial pentru parcurile de distracții pe care le ridică, a anunțat că vrea să investească 80 de milioane de euro într-un parc tematic pe una dintre aceste insule părăsite: L’isola San Biagio. În demersul lui, omul de afaceri vrea să păstreze echilibrul fragil al ecosistemului precum și istoria venețiană.

„Intrăm pe insulă pe vârfuri, pentru a nu provoca nicio daună. Proiectul poate fi gata în doi ani, dacă lucrurile merg conform planului, fără niciun obstacol major”, a declarat  investitorul Antonio Zamperla.

Compania omului de afaceri italian are afaceri fabuloase în domeniu, fiind cel care a ridicat parcul de distracții din Coney Island din New York precum și un parc din Germania, ridicat în locul unui reactor nuclear care nu a fost niciodată folosit.

Cimitir public transformat în parc

Un alt exemplu de insulă abandonată transformată vine din New York și va fi plătit din banii statului, de această dată. Hart Island obișnuia să fie cel mai mare cimitir plătit de contribuabili, dar democrații vor să mute terenul sub jurisdicția Departamentului Parcuri. Momentan, acesta aparține departamentului de Corecții, iar deținuții de pe Riker Island sunt cei care înmormântează neceremonios cadavrele care nu sunt revendicate de familie sau ale căror familii nu își permit o altă înmormântare.

Dintr-o insulă-centru de producție pentru Renault, în cartier cu valoare culturală și ecologică

Parisul este un alt oraș care va asista la transformarea totală a unei insule părăsite: Ile Seguin. Odată acoperită integral de fabrica Renault, Insula Seguin a fost una dintre cele mai puternic industrializate zone din suburbia Parisului. Din cauza cererii în creștere, compania a renunțat la fabrica de pe insulă în 1992. Ruinele acesteia au fost dărâmate în 2005, dar insula a păstrat un puternic aer industrial, în ciuda faptului că a fost acoperită de vegetație. Cele 11,5 hectare urmează să fie transformate acum într-un cartier cu influențe culturale și ecologice, de către unul dintre cei mai respectați arhitecți francezi, Jean Nouvel. Pe insulă există deja locuințe, birouri și chiar un centru de informare asupra automobilelor care se construiau acolo. Proiectul este încă în dezvoltare.

SURSA : IMOPEDIA.RO                                        AUTOR : NINEL STAMA

 
Te invitam sa dai un like paginii de Facebook Jurnalul de Drajna: