Beneficiile pepenelui galben. Câte calorii are

5 iulie 2015, ora 08:30, in categoria Sanatate, Sfaturi utile

 

Pepenele galben este un desert fabulos pentru zilele toride de vară şi poate fi, în acelaşi timp, un aliat imbatabil contra multor probleme de sănătate, datorită multitudinii de vitamine şi substanţe nutritive conţinute.

Printre beneficiile consumului de pepene galben se numără şi întărirea sistemului imunitar.

Pepenele galben este o sursă extraordinară de vitamina A şi C, minerale (magneziu, fosfor, calciu, potasiu), fibre şi numeroase substanţe cu proprietăţi diuretice, laxative şi de regenerare a ţesuturilor.

Antioxidanţii din pepenele galben conferă energie şi întăresc sistemul imunitar. De asemenea, datorită conţinutul crescut de apă, de peste 90%, pepenele galben este indicat în curele de slăbire deoarece conferă saţietate fără a aduce organismului multe calorii: 100 de grame de fruct are sub 40 de calorii.

Tot conţinutul ridicat de apă asigură hidratarea, revigorarea şi detoxifierea organismului.

Cercetătorii de la Institutul Naţional Francez au descoperit că antioxidanţii enzimatici, SOD, precum cei conţinuţi de pepenele galben, scad nivelul proteinelor de stres care se acumulează în intestine. În acelaşi timp, conţinutul crescut de potasiu şi vitamina C reglează tensiunea arterială şi ritmul cardiac, conform Adevărul.

Vitamina A din pepenele galben combate oboseala oculară şi ajută la menţinerea acuităţii vizuale, protejând ochii de multe afecţiuni cauzate de înaintarea în vârstă, cum ar fi degenerescenţă maculară, cataracta sau glaucomul.

Fibrele din pepenele galben au capacitatea de a scădea nivelul colesterolului şi a trigliceridelor, iar aportul masiv de vitamina A din acest fruct previne oxidarea colesterolului rău (LDL) şi depunerea sa pe pereţii vaselor de sânge. De asemenea, fibrele ajută în caz de constipaţie şi ajută la potolirea senzaţiei de foame.

SURSA:realitatea.net                                  AUTOR: Mihaela Dobrescu

 

 
Te invitam sa dai un like paginii de Facebook Jurnalul de Drajna: