Afacerea unui ardelean, în topurile din SUA. Cum a reuşit să creeze o companie în valoare de 41 de milioane de dolari
16 septembrie 2014, ora 13:00, in categoria Proiecte, Telecomunicatii, Top Leaderi
Florin Miron, CEO-ul companiei KeepCalling / sursa foto: dascloud.ro
Înconjurat de sute de cartele de telefon, cu degetele obosite de la răzuit, dar cu un vis măreţ şi o idee “out of the box”, cum o numesc americanii. Aşa era, în urmă cu 12 ani, Florin Miron, un sibian care acum e CEO-ul unei companii care, în 2013, a avut o cifră de afaceri de 41 de milioane de dolari. Aşa se face că KeepCalling, compania ardeleanului, s-a impus în topul american Inc. 5000, clasamentul companiilor cu cea mai rapidă ascensiune din SUA, pentru al patrulea an consecutiv.
A înţeles nevoile celor ca el
În 2002, într-un mic orăşel din Georgia, Americus, Florin Miron, absolvent de Jurnalism, lucra ca editor video pentru Habitat for Humanity. Suna des în România, în oraşul său natal, Sibiu, iar nu prea târziu a realizat că rutina aceasta se aplică la fel în cazul său cât şi a altor imigranţi din Statele Unite.
Cartelele care se puteau achiziţiona din magazine erau cea mai populară alegere, însă, pentru că în SUA internetul deja era un “bun comun”, Florin Miron a avut ideea care urma să-i schimbe viaţa: să re-vândă codurile PIN ale cartelelor online.
În acelaşi an, sibianul înfiinţa sunaromania.com, iar compania KeepCalling era înregistrată oficial în Georgia, SUA.
La început, Florin Miron cumpăra cartelele din magazin, le răzuia singur, pentru a descoperi codul PIN pe care apoi îl vindea clienţilor. Locuinţa sa a fost transformată într-un “birou” în care te puteai pierde printre cartele, iar Florin a început să înveţe singur cum să facă “ecommerce”.
Investiţia iniţială a sibianului – 100 de dolari.
Şi-a dezvoltat afacerea alături de prietenii apropiaţi
Când a înţeles că poate face pasul spre ceva mai măreţ, Florin Miron şi-a adus alături de el trei prieteni buni, de nădejde. Experimentaţi în finanţe şi resurse umane, dar şi în limbi străine, aceştia au pus bazele afacerii de milioane de dolari.
Un an mai târziu, compania deschidea un birou în Sibiu, oraşul natal al lui Florin Miron, acolo unde acesta a copilărit şi unde a absolvit Universitatea “Lucian Blaga”. Aici au fost înfiinţat departamentul de Serviciu Clienţi, pentru început, însă compania s-a dezvoltat rapid.
Mai precis, în 2004, un nou birou a fost deschis în Bolivia, iar tot în acel an a fost lansat un site pentru clienţii spanioli. Primul milion de dolari a fost atins în următorul an, în 2005, când produsele KeepCalling erau prezente în cinci magazine online, iar compania avea deja peste 20 de angajaţi.
Între timp, compania a ajuns la cifre impresionante: este prezentă în 35 de ţări, cu peste 150.000 de clienţi în 2012.
Pasiunea mai presus de orice
Într-un interviu pentru site-ul dascloud.ro, Florin Miron povestea, cu lejeritate, că doar întâmplarea a făcut să înfiinţeze o companie de telecomunicaţii şi că a continuat doar din pasiune.
Business-ul acesta este pentru mine hobby-ul meu. Eu nu fac afacerea asta ca să mă îmbogățesc. Nu mă interesează să devin mega-milionar. Mie îmi place să fac afaceri. Puteam să adun gunoi pe stradă. Era exact la fel. Dar s-a întâmplat să fie telecomunicații”, a spus Miron.
“Explozie” în 2013
KeepCalling s-a plasat pe locul 885 în clasamentul general şi pe locul 18 în domeniul telecomunicaţiilor, în urma rapoartelor financiare de pe ultimii trei ani. Cifra de afaceri a companiei a crescut de la $6,7 milioane în 2010 la $41 milioane în 2013. Comparativ cu anul 2012, creşterea a fost de 45%: de la $28,3 milioane la $41 milioane, înregistrați în 2013, conform brandreport.ro.
Printre serviciile KeepCalling apar şi: abonamente de voce sau produse prepaid de telefonie, reîncărcări de mobil şi numere virtuale. Serviciile sunt dedicate persoanelor care locuiesc în străinătate. Activitatea KeepCalling este promovată prin peste 70 de site-uri dedicate comunităților etnice din întreaga lume.
SURSA : voceatransilvaniei.ro AUTOR : Ninel Stama