Interpretează corect mesajul de pe etichetă

8 noiembrie 2018, ora 16:52, in categoria MIHAELA DOBRESCU, Sanatate, Sfaturi utile

 

Să nu crezi chiar tot ce citești pe etichetele alimentelor. Iată câteva dintre cuvintele-capcană de care trebuie să te ferești.

Se spune că e ”NATURAL”

În realitate: Privește cu reticență astfel de etichete, pentru că nu există o definiție legală atribuită unor expresii ca „pur“, „natural“, „cele mai bune“ sau „ingrediente atent selectate“. Acestea fac parte din strategia de marketing.

PONT: Ignoră aceste descrieri și verifică eticheta. Un produs natural nu ar trebui să conțină coloranți, arome artificiale sau adaosuri sintetice.

„CU 100% SUC DE FRUCTE“

În realitate: Astfel de băuturi sunt mai bune decât sucurile răcoritoare acidulate care conțin o cantitate mică de fructe sau chiar deloc și foarte mult zahăr. Dar asta nu înseamnă că au în compoziție doar sucul fructelor.

PONT: Caută sucurile care conțin precizările „proaspăt stors“ sau „fără concentrați“, iar asta doar în cazurile în care nu poți pregăti singură propriul suc de fructe.

„DIETETIC“

În realitate: Astfel de produse trebuie să aibă cu 30% mai puține calorii sau grăsimi față de produsele standard, pentru a putea fi etichetate astfel – și ar trebui să apară ce anume a fost redus și cât. În multe cazuri însă grăsimile sunt înlocuite de zahăr și îndulcitori precum aspartam, pentru a păstra gustul și textura produsului inițial.

PONT: Compară brandurile: versiunea dietetică a unui brand poate conține aceeași cantitate de grăsimi și calorii ca varianta standard a unui alt brand.

„NU CONȚINE ZAHĂR ADĂUGAT“

În realitate: Nu înseamnă că produsul este fără zahăr sau că acesta există într-o cantitate redusă, ci doar că nu există extra îndulcitori.

PONT: Verifică lista de ingrediente: de exemplu, mierea sau piureul de fructe sunt ingrediente naturale, dar conțin un nivel ridicat de zahăr.

„PROASPĂT

În realitate: Am vrea să avem mereu la îndemână alimente proaspete, dar cum să facem asta? Unii producători au găsit soluții pentru a păstra fructele, salatele și carnea cât mai proaspete, folosind ambalarea în atmosferă modificată (MAP), un procedeu de inserare a unui gaz sau a unor mixuri de gazuri, cu rolul de a le proteja.

PONT: Simți aroma de pâine coaptă de la distanță, însă gustul nu este pe măsura promisiunii? Nu te lăsa păcălită, o astfel de pâine poate fi creată din produse parțial coapte, preambalate sau înghețate, apoi reasamblate în supermarketuri.

„UNA DIN CELE CINCI PORȚII PE ZI“

În realitate: Industria alimentară a adus noi interpretări regulii de cinci porții de legume și fructe pe zi și a creat propriile etichete, astfel că unele mâncăruri gata pregătite, precum spaghetti și băuturile cu zahăr, apar cu mențiunea 1 din cele cinci mâncăruri pe zi.

PONT: Continuă să consumi zilnic câte cinci porții de fructe și legume (proaspete, congelate sau conservate), așa cum se recomandă și în cadrul campaniei „Cinci pentru sănătate“

SURSA:.avantaje.ro                                                           AUTOR: Mihaela Dobrescu
 
Te invitam sa dai un like paginii de Facebook Jurnalul de Drajna: