Consumul regulat de nuci şi alune previne îmbătrânirea

5 septembrie 2020, ora 07:24, in categoria Sanatate, Sanatate, Sfaturi utile

Nucile și alunele fac parte din categoria celor mai sănătoase alimente. Calitățile nutritive extraordinare ale acestor alimente au fost recunoscute încă din timpuri străvechi, în majoritatea culturilor. Anticii greci considerau nucile, alunele și migdalele a fi mâncarea zeilor.
Ele fac parte din familia fructelor oleaginoase și sunt alimente recomandate consumului zilnic, deoarece conțin grăsimi sănătoase, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, seleniu, fier, calciu, acid folic, proteine şi fibre, vitaminele (A,E, B1, C).

Nucile cu toate varietățile lor (nuci pecan) și alunele (arahide, alune de pădure), migdalele, fisticul sunt o importantă sursă de energie, datorită conținutului mare de antioxidanți, nutrienți, minerale și vitamine.
O dietă zilnică echilibrată, care include și consumul de nuci, alune sau alte fructe oleaginoase, reduce nivelul colesterolului și protejează împotriva eventualelor boli ale inimii, a apariției diabetului și au un rol semnificativ în prevenția îmbătrânirii. De asemenea, au un rol important în menținerea unui sistem imunitar sănătos, protejând organismul împotriva unor forme de cancer.
Este recomandat consumul de nuci în combinație cu legume sau alimente cu puține calorii. Nu este recomandat ca acestea să fie consumate cu carne. Vegetarienii consumă zilnic aceste alimente, deoarece sunt un bun substitut pentru carne, fiind bogate în minerale, acizi grași și alte elemente nutritive.

Ceea ce trebuie să reținem este faptul că includerea acestor alimente în dieta zilnică are numeroase beneficii, atât din punct de vedere fizic, dar și psihic, contribuind la obținerea unui tonus mental bun. Este însă important să nu exagerăm și să ne limităm la o cantitate adecvată deoarece au un număr ridicat de calorii.

Autor: Ana Botnari

 
Te invitam sa dai un like paginii de Facebook Jurnalul de Drajna: